28 March 2012

RAGAM

Assalamualaikum semua...

Hai3, annyeong!! korang per khabar?? sihat ke?? kalau sihat, syukur Alhamdulillah la... kalau ada yang x sihat, cepat2 lah g jumpa doktor... huhuhu... eh, baik pulak la aku ni, almaklum lah... aku ni kan bajet baik, bajet bagus... bak kata perempuan yang sakit hati sangat dengan aku... hahaha... kita buat baik pon ada orang yang x suka ek, ada orang yang sakit hati ek... kalau buat jahat dah memang orang xkan suka lah... ish3, x paham aku dengan ragam manusia zaman sekarang ni...

Nak kata kita cari gaduh, xde lah pulak... Aku x lah segila tu, tetiba nak cari gaduh dengan orang x tentu pasal kan... aku memang mengaku yang aku ni x sebaik mana pon... maklum lah, semua manusia buat silap... nobody is perfect... tapi x tau lah kalau tuan punya diri tu most perfect kan, sampai nak kutuk2 orang segala... aku x paham jugak, apa yang dia dapat bila buat macam tu?? aku x rugi apa2 pon...

Aku tulis entry ni bukan lah sebab aku ni nak tunjuk baik ke apa... tapi aku rasa aku baik lah sikit dari perempuan tu kan... hehehe... sebab x da maknanya aku tetiba nak ada phD dengan orang ni... ok, korang nak tau x phD tu apa?? phD means perasaan hasad dengki... aku tau setiap manusia tu mesti ada punya phD ni, aku pon x terkecuali... tapi x lah sampai teruk sangat... kalau teruk sangat lama2 boleh dapat schizophrenia tau x?? penyakit gila yg kronik.. hahaha... ada calon ke kat sini? tanjung rambutan dekat sikit kalau nak admit... hahaha.. just kidding...

X payah lah nak dengki2 dengan kebahagiaan orang lain... mungkin bukan giliran kita lagi nak dapatkan kebahagiaan kan... belom rezeki la katakan... semua orang akan dapat, Allah tu dah tentukan masa depan seseorang... cuma lambat atau cepat je... so, kita sebagai umat ni just jangan henti berdoa je, InsyaAllah, Allah tu maha mendengar.... Cewahh... ceramah agama lak... kang ada lagi yang sakit hati bila baca entry aku ni... maklum lah, aku kan dah dapat cop "bajet bagus"... dah terpampang dekat aku punya shoutbox tu hah... huhuhu...

**Giler buruk muka perempuan yang jelouse tuh... hahaha...
So jangan jelouse, nanti buruk... huhuhu

So, kepada perempuan yang berkenaan, apa yang ko x puas hati sangat dengan aku ni? apa lah yang aku dah buat kat ko hah?? kalau x puas hati, just face to face... jangan jadi pengecut, menyamar sebagai orang lain then kutuk aku kat shoutbox... ko ingat aku x kenal ko ke?? hahaha... ko baling batu kat aku, then ko nak sembunyikan tangan kotor ko tu?? face to face lah kalau ko memang berani sangat... aku berani cakap macam ni sebab aku tau ko ni sentiasa akan melawat blog aku ni...

Aku x tau apa lah dosa aku kat ko... tapi, aku maafkan lah segala apa yang ko dah buat kat aku... sekarang ni bukan aku nak tunjuk baik atau bajet bagus, tapi aku x nak jadi hipokrit... at least, aku jadi diri aku yang sebenar... macam yang orang lain kenal... just nak ingatkan, jangan asyik jaga tepi kain orang je sedangkan tepi kain sendiri terselak x nak jaga... aku ada life aku n life aku ni x ada kena mengena sikit pon dengan ko walau sebesar zarah pon... aku nak ko tau tu...

P/S : Aku x suka cari gaduh dengan orang, so kalau ada yang x berpuas hati dengan aku, boleh face to face atau PM aku... x payah lah nak tunjuk satu dunia ko punya phD tu... x dapat apa pon kalau ko malukan orang lain sebab ko punya phD tu, dosa je dapat... huhuhu..