21 March 2012

Night Shift~~~Guess What Happend?

Assalamualaikum korang2...

Annyeong! Adeyy deeyyy... saat ni aku rasa macam nak je aku tido terus x nak bangun sampai malam ni... penat giler bila kita x pernah x tido malam... lain sangat rasa... pagi tadi pon time balik kerja, aku rasa macam nak je aku mengesot balik ke rumah, x larat rasa nak berjalan... teruk bebenor dah aku rasa...

Tu baru satu malam, macam mana lah nak harungi lagi 2 malam... harap2 aku boleh lah.. tu x termasuk lagi dengan apa yang terjadi semalam... satu demi satu misteri terjadik... so, jangan biarkan diri anda diselubungi misteri... hehehe.. maap3... otak ni mereng sikit...

Ok korang nak tau apa yang terjadi semalam.. meh sini aku nak share dengan korang apa yang aku rasa... rasa macam dah serik nak jadi nurse... serius aku cakap, kalau nak jadi nurse ni memang kena berani n kuat semangat... bukan penakut macam aku ni... hehehe

Semalam, tengah sibuk2 semua orang dengan kerja masing2, tetiba call bell pesakit berbunyi... nak tau x di mana lokasi call bell tu bunyi?? di dalam toilet pesakit... ok call bell x kan bunyi kalau x ada orang yang tekan... bila kawan aku g tengok kat toilet tu, guess what?? nothing!! xde sape pon kat dalam toilet tu... staffnurse kat wad semalam just ada 4 orang je... n semua staffnurse macam dah terbiasa dengan keadaan tu, buat x tau je... then diorang pon bagitau lah kat kitorang yang student ni, buat x tau jer dik...

Ok x cukup dengan tu, bukan sekali je bunyi call bell tu dari tempat yang sama, banyak kali kot... selagi x de orang g tengok kat toilet tu, call bell x kan berhenti berbunyi... macam seram je kan... sampai satu tahap tu, staffnurse suruh lah kawan aku ni g off alarm call bell kat toilet tu, baru lah stop bunyi... saje je dia nak main2 kan...huhuhu

Ok, bukan tu je... pukul 2.30 pagi, aku tolak pesakit pegi bilik bedah dengan ditemani seorang staffnurse n sorang kawan aku... time tu memang masing2 dah macam berkhayal... mengantuk punya pasal... huhuhu.. tengah asyik menolak tu, aku nampak lah sorang doktor ni berjalan sambil tunduk kepala ke lantai... dia jalan straight je ke depan sampai lah nak langgar staffnurse yang jalan kat depan aku tu... staffnurse tu apa lagi, jerit lah... macam perogol bersiri je lagak doktor tu... x cukup dengan tu, aku n kawan aku kat sebelah pon terjerit sekali... rupanya doktor tu dari wad aku, saje nak main2... bongok betul... wrong time lah doktor... kesian staffnurse tu terkejut... doktor tu pulak boleh selamba je gelak...

Tepat pukul 3 pagi lak kat dalam wad, time tu aku dengan sorang staffnurse n sorang kawan aku tengah order diet untuk pesakit... tetiba je mesin yang ada kat depan kaunter staffnurse tu on dengan sendirinya... terkejut kitorang... staffnurse tu lak cakap kat kitorang yang mesin tu memang akan on dengan sendiri bila tepat pukul 3 pagi... haishh.. macam2 lah....

Dan yang last sekali, pukul 5 pagi... aku tengah recordkan observation dengan sorang staffnurse, tetiba ada lah doktor lalu kat belakang aku then dia g kat pesakit kat katil hujung di bilik belakang... dalam masa yang sama jugak, staffnurse suruh aku panggilkan doktor sebab nak tanya sesuatu... aku pon g lah panggil doktor yang aku nampak berjalan ke katil belakang tadi, bila aku jenguk kat bahagian bilik belakang tu, xde sape pon... cuma ada pesakit je... makkk.. sape yang aku tengok tadi hah???

Tu lah pengalaman aku pada hari first kerja di shift malam... takut memang ada, tapi aku tau jugak... hospital ni tempat yang boleh dikatakan agak kotor, sebabnya kat situ lah terkumpulnya segala darah2, segala bahan kumuh dari badan orang, n yang penting, kat situ jugak lah terdapat banyak orang yang meninggal dunia... so x kisah lah kalau hospital tu misteri sikit... mana2 hospital pon memang akan ada misteri... so kita just kena beringat je lah... n x lupa berdoa jugak... semoga x ada benda2 yang x elok terjadi...

No comments: