20 March 2012

Aku Dimarah Oleh Pesakit??

Assalamualaikum semua...

Hai3... Annyeong! apa khabar korang?? sihat ker?? aku doakan semoga korang2 semua sihat walafiat... cuma aku je yang x sihat hari ni...

Biasa lah, bila something yang mengganggu fikiran, mood pon mula lah bertukar wajah... huhuhu... ingat transformers ke apa nak bertukar... huhuhu... malam ni aku dikejutkan dengan satu berita dari mak aku kat kampung, yang pasti berita tu aku memang x suka... x suka, x suka, x sukaaa!!! ok look, orang x boleh paksa aku buat keputusan yang aku x suka kan?? hah aku dah boleh bela diri aku sendiri...

Alamak, nampak macam aku dah lari dari tajuk asal... huhuhu... hari ni korang nak tau, aku kena marah, bukan dengan staff nurse atau sister mahupun doktor... tapi dengan PESAKIT!! how bad... terkejut beruk aku, macam baru kena renjatan elektrik... Zruupppp!!! Adey deyyy... sakit jantung aku kalau tiap-tiap hari macam ni... cukup 3 kali jadi macam ni, aku resigned... hehehe... ingat senang??

Ceritanya macam ni, aku bawak seorang pesakit ke toilet, sambil memapah tu, aku bertanya itu dan ini... nak buat macam mana kalau aku dah dilahirkan dengan mulut yang becok n x reti nak duduk diam ni... diri sendiri yang merana... pesakit tu dah tua n malay women... aku sedar yang mood pesakit ni memang macam x berapa nak ok... sebab tu aku ringankan mulut ni bertanya macam2... kononnya nak alihkan mood dia lah...

Sesampai je kat dalam toilet, aku tanya dia nak buang air atau nak cuci muka?? sebab sebelum tu dia cakap just nak cuci muka... so aku tanya lah takut kalau dia nak buang air sekali... lagi pun ada dua toilet, satu untuk mandi, satu untuk buang air... kalau dia just nak cuci muka, aku boleh bawak dia masuk ke bilik untuk mandi je kan...

Lepas je aku tanya dia macam tu, dia terus tengking aku macam nih... "Ikut suka aku lah nak buat apa pon, sibok je nak tau, semua nak tau, semua nak sibuk..."
terkejut beruk aku, bayangkan suara dia tu boleh dengar sampai kat luar... wawawaaa... macam nak nangis je rasa... aku dah tolong dia, tetiba aku kena tengking... bukan ucapan TERIMA KASIH yang aku dapat, sebaliknya tengkingan...

Time tu aku rasa macam nak je aku cepuk orang tua ni then tinggal dia sorang2... tapi disebabkan tanggungjawab, aku bersabar je... aku tunggu sampai dia sudah cuci apa yang patut then aku papah dia balik ke katil... dalam hati ni x tau nak bayangkan... sebak je aku rasa... x pernah lagi la aku rasa macam tu, sebab sebelum ni x pernah lagi ada pesakit yang tengking aku macam tu...

Memang muka aku masam mencuka... yelah, mau x nya, aku dah lah tolong dia, balik-balik dia tengking aku... kalau ikutkan hati aku ni, eeiiiiii.... memang ada je idea jahat aku nih... tapi aku x nak buat, sabar je... huh, then aku g ke kaunter n aku baca semua history pasal pesakit tu... baru aku tau yang pesakit tu ada masalah mental... toing, toing, toinggg... macam nak gila je aku rasa...

Aku rasa bersalah sangat... memang lah dia macam tu, kalau orang yang normal, x de punya dia nak tengking2 orang yang dah tolong dia kan... huhuhu... aku nak pastikan lagi, aku g lah tanya lak dengan staff nurse incharge... so staff nurse cerita lah sikit2 pasal pesakit tu... beberapa hari yang lepas pesakit tu ada ugut nak bunuh diri... memang dia da masalah mental pon... nasib baik dia x buat ganas dengan aku...

Hurmm.. the moral of this story is, kena tahu apa masalah setiap pesakit dalam wad dulu... memang tu salah aku pon... aku jadikan benda yang jadi hari ni sebagai iktibar dan pengajaran... lain kali aku x lalai lagi n sentiasa bersedia... huhu..


No comments: