10 December 2011

selamat sampai ke nilai

Assalamualaikum...

Hari ni aku balik ke nilai...balik semula ke kolej untuk exam last sekali dalam semester 5... exam OSCE... exam yang semua student nurse takut...walaupun exam ni tiap2 sem ada, tapi takut tu tetap ada... emmm.. pagi tadi seawal jam 7 pagi kitorang dah start bertolak dari alor star...sampai sini pulak pukul 1.40 petang... sebenarnya aku berat hati sangat nak balik ke sini... pagi tadi sebelum bertolak, aku mesej mak... selalu aku call je... tapi hari ni aku mesej je... saje je aku nak lancarkan mogok + merajuk berpanjangan dengan mak... jahatnya aku... tapi sebenarnya tu bukan lah alasan utama aku x call mak... ada lagi sebab lain yang lebih utama... aku takut aku nangis je kalau call mak..hahaha... tu lah sebabnya... then aku ingat mak nak call aku balik, tapi mak x call pun... mak memang sibuk sangat dengan kenduri tu...terasa hati lagi aku... sampai je kolej tadi, aku terus lah call mak...tapi yang menjawab telefon tu adik aku..aku tanya mana mak, dia cakap mak kat rumah sepupu aku, sibuk dengan kenduri... macam nak nangis je dengar, then aku bagitau lah yang aku dah sampai kolej... mungkin adik aku perasan suara aku x ceria macam selalu, dia pun tanya lah kenapa... aku just cakap x de apa.. then aku letak terus... sebak rasa... air mata ni dah bergenang, tunggu masa nak jatuh je... tapi sempat aku control... kang kawan2 aku nampak malu lak...huhuhu.. then sejam lepas tu, tetiba handfon aku berbunyi ringtone khas yang aku set kalau mak yang call... dengan serta merta, aku senyum meleret... aku angkat je, mak cakap sorry sebab mak sibuk dengan kenduri... then operasi memujuk pun berlaku... huhuhu... anak mak lah katakan...

No comments: