01 January 2012

tips untuk hilangkan parut

Assalamualaikum semua...
good morning and happy new year... pagi ni aku nak share satu tips untuk hilangkan parut... bagi korang2 yang ade parut tapi susah nak hilang, baca lah tips ni... maybe sedikit sebanyak boleh membantu korang... tapi kalau x hilang jugak, jangan lah korang marah aku yer... aku just share something yang aku baca kat majalah... aku rasa, kalau untuk parut yang fresh macam adik aku yang baru lega demam campak tu, boleh la... kalau parut yang dah lama tapi x hilang2 tu, mungkin dah xde harapan nak hilang kot.. maybe je la... apa2 pon, ni lah tipsnye...

korang just perlukan beberapa biji asam jawa, gorengkan biji asam jawa tu selama 5 minit TANPA MINYAK, then korang goreskan biji asam jawa tu pada permukaan kasar, gores sampai keluar serbuk, then titiskan sedikit air pada serbuk tadi dan gosokkan pada bahagian parut. lakukan selalu, InsyaAllah parut x lagi kelihatan..
ok?? selamat mencuba!

2 comments:

Honey Bhulat said...

nice tips..thanks for sharing..cik bhulat mmg de parut pon..dulu jatuh moto masa balik keje..hurm, smpai skrg ada =[

Miss Nana Farhana said...

try lah.. tapi kalau x hilang, jangan marah nana plak...hehehehe.. nana cuma bace ni kat majalah je...