11 January 2012

PARANORMAL

Assalamualaikum...
Annyeohaseo... macam lama je aku x bukak blog ni... tu la pasal... aku busy sikit... x tau lah aku ni betul2 busy atau saje nak busykan diri ni, at least boleh lah aku lupakan masalah yang melanda aku baru2 ni...huhuhu.. tapi aku betul2 busy tau.. bukan saje2 je...maklum lah, last sem, macam2 nak kena uruskan bila dah nak habis ni...
ok lah, kalau korang baca tajuk entry aku tu, mesti korang nak tau apa yang terjadi kan? hah meh sini nak story...benda ni terjadi kat aku baru2 ni je.. mungkin sebab aku ni terlalu memikirkan benda yang x patut aku pk... mungkin jugak sebab aku terlampau stress dengan satu masalah yang dah pon merubah hidup aku... emm.. kalau x silap aku, 3 hari yang lepas... gerun beb.. ok macam ni...
satu malam tu, eh silap3.. bukan malam.. dah menjelang pagi pon... pukul 2 pagi.. tengah sedap2 tido, tetiba aku terjaga... bukak je mata, bilik dah gelap gelita... aku tengok jam, dah pukul 2 pagi.. patut lah bilik gelap.. yang lain dah tido pon...then aku cuba lelapkan mata... tapi x boleh...
pusing kiri x boleh, pusing kanan x boleh, x pusing pon x boleh... tetiba aku dengar orang tengah gelak... suara room mate aku tengah gelak, dalam 2-3 orang macam tu lah, tetiba dengar pulak orang bukak pintu, lepas pintu tutup, dengar pulak enjin kereta tengah start kat bawah hostel... terus mata aku terbukak luas... sape lak yang kuar pagi2 buta ni?? then aku dengar pulak bunyi motor berhenti kat bawah hostel, tetiba dengar orang masuk bilik... eh, sape lak??? macam2 aku pk... time tu mata aku ni memang dah segar bugar, x de tanda2 nak tido... aku dengar lagi diorang tengah bergelak... nak tengok x boleh, x nampak sebab katil aku kat tepi dinding...so terlindung sikit... lepas tu, tetiba je aku rasa seram sejuk, macam2 lah yang aku ingat time tu... memang aku gelisah, x leh nak tido... aku rasa semacam sangat, dada aku pulak, dup dap! dup dap! dup dap!! macam nak pecah.. punya kuat debaran... aku pejam mata rapat2, kononnya nak tido... tapi x boleh, makin lama makin takut aku jadinya... tetiba, aku rasa ada something datang dekat sangat dengan telinga aku, then bunyi...

hhaaaaahhhh!!!!

dengan sepantas kilat, aku x pk panjang dah, aku bangun n terus terjun bawah katil, aku x pk langsung yang mungkin aku akan jatuh, aku terus duduk kat katil kak yana, sampai kak yana pon terjaga n terkejut tengok aku... dengan muka pucat lesi, aku cakap kat kak yana....

"Nana nak tido dengan kak yana..."

kak yana pon bagi space untuk aku tido kat sebelah dia...baru rasa selamat sikit... tapi aku still x leh tido.. mata aku ni x terlelap pon... mampus aku.. dah lah esok pagi ada klas... pejam celik, pejam celik dah pukul 5 pagi.. aku x leh tido lagi... kak yana pon macam tu, dia pon x leh tido... then dah pukul 5 pagi, aku rasa macam selamat sikit, aku pon naik lah ke katil aku balik... bila nak lelap kejap, aku rasa berat sangat... x leh nak bergerak... nk bukak mata x boleh, nak jerit pon x boleh... then aku cuba gak gerak, baru boleh... huhh.. bila sekali lagi aku nak lelap, aku kena lagi! sekali lagi aku x leh bergerak, macam tadi... aku nak baca surah, tetiba aku rasa macam lidah aku bergulung.. langsung x boleh nak cakap... then aku cuba lagi baca surah yang aku tahu, sampai lah aku boleh bukak mata... baru aku rasa boleh bernafas macam biasa... aku takut sangat, tapi malas nak ganggu kak yana lagi sekali, aku pon bukak lah segala surah n doa yang ada kat dalam handphone aku... aku pasang sampai ke pagi... baru boleh tido...
hermm.. mungkin semua ni jadi sebab aku ni terlalu memikirkan masalah aku... lepas je kejadian tu, aku x tido kat atas kati aku lagi... aku tido dengan kak yana, kalau x dengan kak yana, aku tido dengan wafa...

No comments: