01 August 2011

Ramadhan Al-Mubarak

Assalamualaikum semua...
emm..amacam puasa hari ni???
ok ke ko?? hope ok lah semua ye...
huhuhu...hari first puasa memang meletihkan...
tapi x pe... letih2 pon best...
huhuhu..dalam best2 macam ni...
ade gak sedihnya...
yela, berpuasa di perantauan...
tadi time berbuka, aku call mak...
saje lah rindu... 
tetiba teringat mak...
aku tanya dah berbuka belom...
dengar2 je suara mak,
aku dah tersedu-sedu tahan nangis...
sedih kot...
emm...memang tiap2 kali puasa aku akan jadi macam ni...
then aku cakap lak dengan adik perempuan kesayangan aku...
budak ni pon satu...
ade je ayat touching yang dia keluarkan..
dia x tau yang kakak dia ni tengah sedih gile...
dia cakap rindu nak berbuka dengan aku...
mak aiiii...air mata nih dah turun dengan lajunya...
tapi aku tahan suara aku ni...
x nak dengar macam tengah nangis...
then cakap2 jap dengan dia...
sampai satu tahap, aku dah x boleh tahan nangis...
aku terus letak...
kawan aku kat sebelah cakap macam ni kat aku...
"nana jangan lah nangis, kang orang nangis same.."
gile..lagi lah laju air mata ni turun...
memang sedih lah...
huhuhu..memang banyak dugaan kalau berpuasa kat tempat orang ni...
cuma perlu sabar je....
sabar yang paling penting...
kalau x sabar, dah lama aku lari balik perlis tu...
hahaha...just kidding...
ok lah... setakat ni je...
aku curi tulang jap...
tension sangat mengadap assignment sepanjang masa...
huhuhu...

No comments: