03 August 2011

Menipu di Bulan Puasa?? manusia jenis apa niii...

Assalamualaikum...
selamat berpuasa semua....
huhuhu...
semoga amalan kita diberkati Allah S.W.T..

dalam kita berpuasa ni...
kadang2 ada amalan kita yang mungkin akan mengurangkan 
pahala puasa kita...
contohnya macam MENIPU!!!!

aku x faham laaa...
di bulan puasa yang mulia ni
ada juga orang yang macam ni kan...
apa yang dia dapat eh???
buat macam tu...
aku rasa dia x dapat apa2 pon...
dapat kurangkan pahala puasa ada la kot...
kan?? kan?? kan???

aku x paham la dengan orang macam ni...
dah la menipu benda yang boleh menyenangkan dia...
haiii... x dapat pape pon awak...
kalau awak menipu di bulan yang MULIA ni...
bawak2 lah bertaubat...
alamak...kan aku punya pahala pon dah kurang...
adoyyy... emm..aku bukan nak kutuk2 dia...
aku sayang kot pahala puasa aku ni...
tapi sekadar nak bagi kesedaran...
bertaubat lah...
jangan lah buat benda2 yang x elok tu...
awak x dapat pape pon sebenarnya...
hurmm... sorry eh semua...
bila something dah menguasai diri...
benda2 macam ni memang akan jadi dengan sendiri...
x boleh dikawal...
huhuhu...
ok lah..time berbuka...
jom lah berbuka semua..
selamat berbuka semua...





2 comments:

izzaty hamzah said...

sapa nana?huhu...rugi posa..rugi...

Miss Nana Farhana said...

someone..mna boleh mention kt sini...