27 June 2011

result sem 4 tip top...

Assalamualaikum...
Hye3 semua…
Hari ni aku happy sesangat…
Tersangatlah happy…
Hari ni aku start kelas untuk sem 5…
Hahaha… hari ni gak lah,
Lecturer aku wat surprise kat batch kitorang…
Surprise yang mengejutkan batch kitorang…
Aduhhh…
Hari ni dapat result sem 4 beb…
Time lecturer aku cakap yang nak jumpa semua orang
Pukul 3 petang, masing2 tertanya-tanya…
Ada apa sebenarnya???
X pernah2 pon lecturer tetiba nak jumpa satu batch…
Boleh sabar lagi…
Then time tengah kusyuk kitorang belajar,
Tetiba lecturer cakap yang nak bagi result sem 4 pukul 3 kang…
Masing2 terkejut giler lah…
X pernah2 pon kolej bagi result pada hari first kitorang masuk sem baru…
Tetiba hari ni???
Time ni macam2 perasaan yang datang…
Takut, terkejut, seram sejuk, semua ada…
Tepat pukul 3 petang, macam yang dijanjikan…
Lecturer start bagi result…
Aku pon tertunggu-tunggu turn aku…
Rasa lambat sangat nak sampai turn aku…
Tunggu punya tunggu akhirnya sampai gak turn aku…
Aku pon bangun jalan slow2 je p kat lecturer aku tuh…
Berdebar-debar gak lah…
Sampai je kat lecturer aku,
Dia pandang aku.. Lama…
Then dia senyum…
Dia hulurkan kertas result tu kat aku…
Aku pon amik lah, then tengok…
Time tu air mata aku nak kuar sesangat
But aku tahan xnak nangis depan lecturer…
Dia cakap, not bad… usaha lagi sem ni untuk naikkan lagi pointer…
Aku senyum n wish thanks kat dia…
Aku bersyukur sesangat…
Aku happy sesangat… tersangat2 happy…
Apa yang mak harapkan aku boleh bagi…
Apa yang mak nak selama ni aku dah tunaikan…
Aku terus nangis then mesej mak aku…
Aku cakap yang aku dah dapat result…
Then mak call aku, Tanya berapa pointer aku??
Aku tanya mak balik, berapa yang mak nak???
Then mak cakap, mak nak macam yang mak harapkan selama ni..
Aku cakap aku boleh bagi…
Aku dah bagi macam yang mak harapkan selama ni…
Then mak pon gelak, happy lah tu…
Aku cakap aku dah berusaha bersungguh2 untuk sampai ke tahap ni…
Aku buat yang terhabis mampu dah…
Semua ni semata2 nak tengok mak happy…
Nak mak bangga ngan aku…
Tetiba mak tanya aku, apa yang aku nak sebagai hadiah???
Aku cakap aku x nak apa2 pon..
Cukup lah aku dah buat bagi mak happy…
Hadiah paling besar yang aku nak dapat,
Aku nak tengok mak happy dengan result aku…          
Tu dah cukup bagi aku…
Aku xnak hadiah apa2, sebab aku tau..
Kalau mak bagi hadiah,
Mungkin next time aku akan lalai dengan hadiah tu…
Aku x nak study selama ni semata-mata nak dapatkan hadiah…
Aku bukan Berjaya sebab nak dapatkan hadiah…
Tapi aku nak Berjaya sebab nak tengok mak aku happy dengan aku…
Tu dah lebih dari cukup bagi aku…
Thanks kepada mak sebab selama ni dah basuh aku,
Mak dah buat aku sedar…
Kalau bukan sebab mak, aku x kan sampai ke tahap ni…
Semua ni semata-mata untuk mak aku…
Aku puas hati sesangat…
Aku akan buat yang lebih baik lagi lepas ni….
Aku nak mak terus bangga dengan kejayaan aku…
Tu je yang aku harapkan…
Alhamdulillah…
Aku akan berusaha lagi lepas ni… tinggal lagi 2 sem je…
Time ni lah aku nak buat betol2…
Ni janji aku…

No comments: