26 June 2011

pukul 5 p.m.

Assalamualaikum...
hermmm... aku dah sampai nilai...
sampai pukul 5 petang tadi...
beratnya hati aku...
beratnya nak masuk klas esok...
beratnya nak hadapi hari esok..
beratnya nak masuk sem 5...
beratnya nak study subjek sem 5...
beratnya nak hadapi lecturer...
apsal berat sangat niiii...
apa2 pon aku kena sabar hadapi semua ni...
tensionnya...

ok dah3!!!
ni nak story pasal perjalanan kitorang dari perlis ke Nilai tadi...
kitorang hampir2 kemalangan...
ceritanya macam ni...
tengah asyik masing2 layan tido dalam bas tadi...
tetiba, aku dikejutkan dengan bunyi jeritan dari kawan2 aku...
aku terus terjaga...
cerita dari kawan aku yang saksikan kejadian......>>>>>>>
time ni hujan lebat sangat...
kat depan bas kitorang ada la sebuah keta ( x pasti keta apa)
then kat depan keta ni pulak ada sebuah lagi keta BMW...
tengah jalan elok2...
tetiba keta BMW ni break mengejut,
dan keta kat depan bas kitorang pon automatik break jugak...
then driver bas kitorang ni nak elak lah dari terlanggar keta kat depan,
bas kitorang pon break sambil mengelak ke kanan jalan
and bas pon jadi mcm nak terbalik... 
dengan sekelip mata je keta BMW tadi terbalik...
terkejut giler aku tengok...
nasib baik x de apa2 yang jadi kat bas kitorang...
tapi kesian lah kat BMW tadi,
terbalik ke tepi jalan...
takut giler aku time tu...
fuh... rasa macam semangat aku terbang kejap...
tetiba aku bayangkan macam2..
then aku terus mengucap banyak kali...
then bas pon jalan dengan lancar sampai ke nilai...
Alhamdulillah...
bersyukur sangat sebab xde apa2 yang buruk jadi kat kitorang...
moral of the story,
hati2 di jalan raya...
ni pengalaman pertama aku...
memang aku takut giler...

No comments: