02 May 2011

THE BEST EXPERIENT IN COMMUNITY

Assalamualaikum.. hye3.. 
dah lame aku x update blog ni.. hehehe.. 
selalu macam ni kan?? Huhuhu.. Alah.. Aku busy sikit.. hah..
Emm.. aku dapat experient baru kat komuniti.. 
nak tau x? nak tau x?
Aku kena buat injection vaksin untuk baby..
 kalau korang nak tau, manusia yang paling susah nak inject adalah baby.. 
sebabnya baby ni kan selalu nak meragam.. 
duduk plak x diam.. memang susah nak inject, kene pegang kuat2.. 
Fuh.. serius aku cakap, 
sebelom ni aku memang x confident nak inject baby ni.. 
kalau orang dewasa xpe la.. dah biasa, ni baby.. 
dah la kecik, comel, duduk lak x diam.. 
lepas kene inject kompom die nangis.. adoyyy.. 
so, normal lah kalau aku rasa takut.. 
nak tau x, puan C.I aku cakap yang kitorang semua ni x confident nak buat keje.. 
so, bila die tanya sape nak inject baby, 
aku pon dengan confident angkat tangan.. hahaha.. 
takut memang takut.. 
tapi sampai bila aku nak takut, lepas ni memang nak kena buat jugak.. 
time nak inject tu, memang aku pucat giler lah,
 tangan menggigil, seram sejuk semua ada..
 tapi Alhamdulillah sangat lah aku boleh buat dengan baik.. 
lepas tu, aku dah ada confident nak inject baby.. 
yeah3.. jadi best pulak.. 
hari tu saje aku dapat inject 5 orang baby yang datang kat klinik tu.. 
best.. baru aku tau, kalau kita x try, 
memang kita xda confident nak buat sesuatu.. 
lepas ni aku dah x takut nak inject baby, 
memang lah macam susah, tapi kalau kita yakin, 
semua akan jadi senang dan lancar..

So, moral of the story, kita kena ada confident, barulah keyakinan akan datang..

No comments: