29 March 2011

mereng lepas balik keje???

Assalamualaikum semua.. aku nak share lah pengalaman aku yang satu nih.. pengalaman yang ngokngek pernah aku dapat selama aku study n wat praktikal.. hahaha.. bila ingat balik, mesti senyum sorang2.. hehehe..
Aku ni student nurse, bila aku datang praktikal aku mesti akan jumpa dengan macam2 kerenah pesakit aku.. ada yang sedih, seronok, kelakar n macam2 lah... serius aku cakap, time praktikal ni memang best sebab aku boleh wat prosedur kat orang betol.. kalau kat kolej just wat kat patung je.. huhuhu.. T_T
hah.. nak tau sebab pe aku cakap time praktikal ni best??? yang best sebab x payah nak study.. just praktikal.. maksud aku bukan x study langsung, kalau nak masuk wad pon memang kena study dulu.. I mean, kalau praktikal ni, x perlu nak menghadap buku 24 jam macam tutorial... hah.. tu la maksud aku.. so memang best lah kan?? best laaa.. huhuhu
ok sambung balik lah.. ni nak cite ni.. bace tau..haha.. bila aku masuk wad, nak x nak aku mesti layan kerenah pesakit aku.. sebab tu memang dah tanggungjawab aku.. huh.. kalau dapat pesakit yang baik n ikot cakap, senang lah keje.. but, kalau dapat pesakit yang banyak komplen, itu x kena, ini x kena, macam nak je aku bagi penampar sebijik.. dah lah masuk wad, nak orang layan cantik2, tapi komplen macam2, x ke menaikkan marah orang??? be nice la sikit.. kita masuk rumah orang, ikot lah protokol rumah orang, jangan lah wat macam rumah sendiri.. adoyyaiii.. ape aku melalut nih?? aku kan nak share pasal mereng lepas balik keje, ape hal lak aku citer pasal kerenah pesakit lak..haha..actually, ni ada sangkut paut maut miut piut jugak..huhuhu.. hah, disebabkan kerenah pesakit macam ni lah yang akan membuatkan kita jadi mereng lepas balik keje.. sebab, TENSION punya pasal lah..hahaha.. betol x, betol x?? kan3??? aku memang selalu jadi macam ni.. contohnya, hari tu aku keje, ade la sorang pesakit nih, ada masalah mental.. aku pon ngokngek sikit sebab x baca history dia.. hahaha.. apa yang dia cerita semua aku layan dengar je.. padahal cerita tu x betol pon.. yela, orang sakit mental ni kan ada halusinasi n imaginasi yang mengawal fikiran diorang, so ape je citer yang diorang citerkan 100% x betol.. tu just imaginasi je, khayalan semata-mata.. so, lepas je aku tau die ada masalah mental, aku pon senyum sorang2..hahaha.. bila ingat balik, bengong gak kan.. aku punya lah layan citer dia.. adoyyaiii.. pecaya bulat2.. so sampai sekarang aku masih ingat apa yang dia citer, apa yang dia buat.. kadang2 aku dengan kawan2 aku pon akan terikut-ikut dengan apa yang pernah dia buat.. haha.. n silap haribulan, aku lak yang join diorang masuk wad sakit mental.. kahkahkah.. x leh bayangkan.. x payah la bayangkan.. memang menakutkan n melucukan..huhuhu...so tu je  lah yang aku nak share.. aku rasa korang pon mesti jadi macam ni gak bila tension dengan something kan.. sampai boleh terikut-ikut lah..hahaha.. 

hahaha..macam ni lah jadinya..
>_<

No comments: