26 March 2011

mereng disebabkan PSY

Assalamualaikum & hye3..
Hari ni kat wad, aku mereng gara-gara seorang pesakit psyco a.k.a. sakit mental..
ce citer, ce citer.. kejap lah..nak citer lah ni..hohoho
citernye bermula macam ni...***

aku sampai wad pukul 7 pagi.. then aku dengar report dari staff nurse.. dah abis amik report, aku pon ikut lah staff nurse tukar bedshit patient.. sampai je kat patient bed 5, aku tengok die tengah tidur terbalik.. hehehe.. sempat lagi gelak.. then, staff nurse suruh lah aku kejutkan die bangun..aku pon kejut lah..
**makcik, bangun.. saya nak kemas katil makcik (sambil menepuk bahu makcik ni)..**
then, tetibe je die bangun & terus sambar tangan aku, die salam siap cium tangan lagi.. aku terkejut la, hati jahat aku lak berkata...
**mak oii..apa kena plak dengan makcik ni, x kan lah mimpi ngeri..dah x betol ke??**
haha..jahat giler aku..just dalam hati je..kawan aku (baini) yang tengok pon nak tergelak-gelak kat aku.. hampeh betol! then aku wat x tau je, aku suruh lah makcik ni turun dari katil, makcik ni lak cakap nak g toilet.. die pon bangun dan berjalan ke toilet.. aku pon cepat2 lah kemaskan katil die n keluar dari bilik tu..
dah abis tukar bedshit patient, aku n kwn2 g la cek suhu n tekanan darah setiap patient kat wad tu.. sampai je kat makcik tadi, die tengok aku, aku pon tengok die, then die senyum sampai nampak gigi..haha.. aku pon senyum lah balik... lepas je abis cek suhu n tekanan darah die, tetibe die jerit...
**terima kasih, assalamualaikum...**
aku pon gelak sambil jawab salam.. satu bilik tu dengar.. kahkahkah.. kawan aku pon gelak skali..
haha..lawak la makcik ni, pagi2 dah wat aku gelak..
dah abis cek suhu n tekanan darah, aku g la menyembang dengan student kkm.. maklum la, keje dah abis.. aku tanya la pasal makcik 2, die cakap yang makcik tu memang mereng.. die pesakit mental yang dihantar ke wad tu sebab ade kes gynae..then, aku tergelak sorang2.. hahaha.. kalau tiap2 hari aku macam ni, memang aku mereng.. sape2 je yang keluar dari bilik tu mesti senyum sorang2.. termasuklah aku.. adoyyy... x sanggup aku nak hadapi.. ni baru sorang.. bukan satu wad.. kalau satu wad, aku rasa aku pon dah jadi macam diorang..hehehe.. 

No comments: