08 February 2012

X PUAS HATI!!!

Assalamualaikum semua...
annyeong... selamat tgh hari... huhuhu..

Nampak muka marah Angry Birds tu?? semarah-marah Angry Birds tu, marah lagi aku ni ha ...nak citer satu benda ni... aku balik dari klas tadi, terus aku online... bukak lah segala maknenek fb, twitter, youtube n blog... nak dijadikan citer, tengah aku sibuk2 melayan n membalas komen2 kat fb, tetiba aku terbaca satu statement dari salah seorang kawan lelaki fb aku.. statement dia cenggini hah...

"80% perempuan zaman sekarang x ada dara"

argghhh!!! geram kan bila membaca statement ni?? kepala hotak kau!!! macam nak je aku komen, tapi malas, sebab orang tu pon aku x kenal sangat.. huh!! memang menaikkan darah betul... kalau perempuan x de dara je, laki2 macam ni nak sangat heboh satu dunia... kalau diorang yang x de teruna x nak pulak heboh... sebab apa?? sebab perempuan hilang dara nampak n laki hilang teruna x nampak?? macam tu ke?? ok kalau boleh, nak je aku tulis statement cenggini...

"90% lelaki zaman sekarang x de teruna!!"

hah.. kalau aku tulis macam ni kompom aku kena maki hamun... bukan apa, salah orang lain kita nampak sangat, tapi salah sendiri?? buat2 x nampak pulak... lepas tu sibuk pulak nak heboh satu dunia pasal salah orang lain?? orang laki ni kalau nak kawin, sibuk nak cari yang "perfect"... tapi x sedar diri yang diorang lah yang buatkan perempuan2 jadi x "perfect"... daripada nak buat dosa zina, baik lah ko kawin terus dengan perempuan tu.. habis citer kan... ni x nak pulak... bak kata lecturer aku, "sedap2 je nak buntingkan anak dara orang..." kalau dah buat tu, pandai2 lah tanggung.. ni x, dah sedap2 buat, boleh biar je si perempuan tanggung sorang2... what the hell!!!!
memang ni laki x guna... so kepada perempuan2 di luar sana, jaga lah maruah diri kita sebagai seorang perempuan... sebab bila dah jadi benda macam ni, kita jugak yang susah... x payah lah kita nak sedekahkan dara kita ni untuk buktikan "chenta" kononnya, tapi habuk pon x da... dan x payah risau jugak kalau x de orang yang nak kan kita kalau kita x sedekahkan dara kita, sebabnya jodoh, ajal dan maut kita hanya Tuhan saje yang tahu... so dont worry...

No comments: