19 December 2012

Saying 'I Love You'

Assalamualaikum semua...

korang sihat ke? hope semua sihat-sihat belaka...

Ok la, minggu lepas, aku keluar makan2 dengan kawan2 sekerja aku dekat area Pantai Cenang... kitorang singgah kat satu restoran sea food kat situ sebab makanan kat situ boleh tahan sedapnya...

Sambil menunggu makanan yang dipesan sampai, tetiba handphone aku bunyi... mak aku yang call... so aku jawab je lah kat situ... hampir 15 minit aku bercakap dengan mak aku, then sebelom aku letak, aku says "I love u mak..."
tetiba sorang kawan laki aku pandang aku pelik...

Dah selesai aku cakap dengan mak aku, tetiba kawan aku tu tanya, "ko cakap dengan sape?" then aku bagitau lah yang aku cakap dengan mak aku... apa yang pelik sangat soalan yang dia tanya nih?

Then dia tanya aku, "ko cakap I love u kat mak ko??"  Laju aku anggukkan kepala...

Yelah.. tetiba aku pikir, awat pulak dengan mamat nih? pelik ke kalau aku cakap I love u kat mak aku?? mungkin tu yang pelik bagi dia kot, sebab sebelom ni aku memang dah biasa buat macam tu bila time mak aku call...

Tetiba dia gelak, n dia cakap, "aku hanya cakap I love u kat awek aku je, aku x pernah cakap I love u kat mak aku.." ok sekarang giliran aku pulak gelak.. aku dah agak, tu lah yang pelik sangat bagi dia... hahaha...

Hello pakcik, untuk pengetahuan ko, I love my parents more than everything ok... aku cakap macam ni mungkin sebab aku x ada someone special like boyfriend macam diorang... tapi, even aku ada boyfriend pon, x bermakna aku x boleh say I love u kat parents aku kan... my parents tetap nombor 1 ok...

So aku cakap lah kat kawan aku tu, lebih baik say I love u kat parents ko daripada say I love u kat someone yang belom tentu jadi milik ko... dah tu cara aku, xpayah lah ko nak pandang pelik sangat... aku percaya, bukan aku sorang je yang buat macam tu, orang lain pon ada...

Then lepas balik dari makan tu, aku baring n pikir... "pelik sangat ke kalau kita cakap I love u mak??"

No comments: