21 February 2011

Cara Membentuk Alis Yang Cantik


 Assalamualaikum semua.. hyeezz.. hah.. ni mesti korang2 especially gurl akan suka.. betol x?? huhu..aq rase betol la kot..sbb aq pon suke..aq nk kongsi Tips Kecantikan dgn korg.. Alis mata ni boleh dikatakan sebagai bingkai wajah dan menjadi salah satu faktor penting dalam penampilan kita sebabnye klo org nk pandang kita,msti la pndang mata dulu kn n secara auto,akan terpandang la skali alis mata korg..... Wajah kita adalah penampilan kita, so that means alis mata juga menjadi hal terpenting untuk para wanita untuk selalu nampak cantik. Actually masih banyak wanita yang mengaku susah untuk membentuk dan menebalkan alis mata. so kat sini aq bg la  beberapa tips yang boleh korang wat untuk membentuk alis mata korg supaya tampak cantik.
1. Pilihlah warna alis mata yang sama dengan warna rambut korg. Bagi korg yang mempunyai rambut berwarna hitam, korg akn nmpak cantik dengan menggunakan alis yang berwarna coklat tua.
2. Bentukkan atau gambarkan alis mata dengan cara menggusir. jgn lupa, seringkali wanita membuat garis terlebih dahulu sebelum menggunakan pensil alis. Ini dapat membuat wajah tampak kurang cantik.
3. Cuba untuk menggunakan eyebrow powder atau eyeshadow yang berwarna coklat tua selain menggunakan pensil alis. Selain membuat bentuk alis tampak lebih cantik, cara ini juga boleh dikatakan mampu untuk menyamarkan bentuk alis yang tidak sempurna akibat salah merapikan dengan pencabut alis..

4. Gunakan sikat maskara yang telah kering untuk merapikan alis. Cara ini sangat sesuai bagi wanita yang memiliki alis tebal dan lebat.
p/s: Beberapa tips di atas, akan membuat alis mata korg tampak cantik..so, try lah.. have fun!!!

No comments: