30 October 2011

cuti yang x bermakna


Assalamualaikum semua…
Annyeohaseo…
Emm.. agak lama kan aku x update blog ni…
Sorry everyone…
Aku baru je habis final exam…
Sekarang baru aku berkesempatan nak update…
Aku sekarang tengah bercuti di kampong halaman…
Hahaha…jangan jeles ye..
Apa yang aku nak story hari ni agak sedih sikit…
Hari last aku final exam, aku demam!!!
Habis laa… aku x tau apa dah jadi…
Firstly aku nak mintak maaf kat mak
Aku buat sekadar yang aku mampu je…
Kalau nak diikutkan, aku memang x boleh nak
Jawab paper last tu…
Sebab apa?? Sebab start dari aku bangun tido,
Kepala aku sakit yang teramat sangat…
Hanya Tuhan je yang tau…
Tapi aku gagahkan jugak jawab paper tu…
Ok story pasal sedih plak…
Hari yang sama dengan hari last final exam aku…
Aku perasan yang kat tangan aku ada
Satu biji kecik yang ada air…
Alaa..macam blister tu…
Bila aku perasan je biji tu, aku rasa gelisah…
Memang aku tengah demam time tu…
Tapi aku x terfikir langsung aku akan dapat penyakit lain…
Bila aku ingat balik, aku demam dengan tiba2 je…
Then kat bilik aku plak dah 3 orang kena demam campak…
Aku memang gelisah giler…
Habis je exam, aku cari kak yana (kawan aku)..
Aku tunjuk biji tu kat dia then aku cakap
“nana rasa nana kena demam campak!!”
Then kak yana pon cakap benda yang sama…
Balik je bilik kak yana suruh aku tanggal baju…
Dia cek kat badan aku, memanng ada biji yang sama…
Baru 3 biji kat badan…
Aku takut giler time tu…
Aku cakap aku akan g klinik lepas aku sampai kat kampong…
Esoknya tu, aku sampai perlis pukul 7 pagi…
Dalam pukul 10, aku mandi n terus g klinik ditemani adik aku..
Memang sah!!!
Aku demam campak…
Makin banyak plak biji2 naik kat badan aku…
Pagi ni, aku bangun tido, aku tengok cermin…
Aku mengucap panjang sambil
Air mata aku turun dengan laju…
Muka aku dipenuhi dengan biji2 merah tu..
Aku terus g kat mak aku…
Mak plak cakap sabar je la…
Nak x nak memang akan naik kat muka,
Cuma bezanya sikit dengan banyak…
Bagi kes aku plak, memang banyak sangat…
Kalau nak dikira, dalam 20 biji ada la…
Tu pon x termasuk dengan bintik2 merah
Yang baru dalam proses nak kuar…
Sejak aku tau yang aku demam campak..
Aku x henti2 berdoa semoga biji2 x naik kat muka…
Bagi orang perempuan, muka adalah aset terpenting…
Satu jerawat tumbuh kat muka pon dah gelabah…
Ni kan plak biji2 ni yang x tau bila nak hilang…
Setahu aku, makan masa yang lama jugak lah…
Aku tau, ni semua ujian yang Allah bagi kat aku…
Aku just perlu sabar…
Ye!! Ni lah yang aku tengah buat sekarang…
Just sabar…
Kepada kawan2, thanks sebab dah jaga nana
Time nana demam…
Nana x kan lupakan jasa korang semua…
Thanks…
Doakan nana cepat sembuh ye…






No comments: